Červen 2011

NOČNÍ POCHOD 2011

26. června 2011 v 11:19 | Lúca |  Poštolky a Kráčmerky
Jako již tradičně se i letos vydalo poslední víkend před táborem vedení Chobotnic na Noční pochod Českým Rájem. Neodradil nás hrozící déšť, ani bahno.

Trasa pro letošní rok byla z Borku na Věžák, kde jsme si dali nutnou pauzu na nanuka. Dále pak Hrubá Skála se svačinovou pauzou a kolem Arboreta na Valdštejn.

Pak už jsme jen za zvuků nedalekého Sedmihorského léta došli do Turnova, kde jsme zaslouženě padli do postelí.

Skautská telefonní síť od září pro všechny..

23. června 2011 v 18:45
Po roce testování a ladění je skautská telefonní síť připravena otevřít se všem skautům a nabídnout jim celou řadu výhod. Jednoduše řečeno je tu od září možnost telefonovat levněji. A o dost.

Co STS je a jak funguje?

Skautská telefonní síť je soubor zvýhodněných firemních tarifů, které nabízí T-mobile Junáku. Jak u hlasových, tak internetových tarifů je cena paušálu o 40%-65% nižší. Další výhody zahrnují:
  • Volání ve "firemní síti" (tedy všem zapojeným skautům) zdarma, bez omezení.
  • Volné minuty navíc (například v tarifu T30 je volných minut místo třiceti 50)
  • O 70 % nižší cena SMS do sítě T-mobile a o 50 % nižší cena SMS do ostatních sítí, 50 % sleva na hovory po vyčerpání volných minut
  • Levnější zahraniční hovory
Pro administraci sítě, konfortní předávání faktur a nastavování se připravují nástroje v systému skautIS. Na jednom místě tedy bude možné sledovat a kontrolovat všechno.

VELKÁ gratulace HLODAVCŮM

18. června 2011 v 17:53 | Pavla |  Stalo se...
Dnes 18. června postoupila naše chobotnicová družina Hlodavců z Krajského kola Svojsíkova závodu do celorepublikového kola, které se bude konat v září v Mladé Boleslavi.

HOLKY moc gratulujeme!!!

Kapka 2011

13. června 2011 v 15:36 | Káťa a Růža
V pátek dopoledene se konala akce Kapka 2011, na které jsme mytím oken jsme pomohli dobré věci.
Skupinky obsadily čerpací stanice v okolí Turnova ( Benzina a Shell ).
Šlo nám to tak dobře, že si nás někteří řidiči chtěli vzít s sebou na dovolenou. Měli jsme na výběr buď jet kamionem do Srbska a nebo autobusem do Chorvatska.
Řidiči byli s odvedenou prací spokojeni a někteří se o této akci chtěli dozvědět více informací
O kamiony byla letos nouze, a tak Týna neváhala a dala se s radostí do práce.
V těchto případech se zůčastnila celá naše skupinka.
Vybralo se celkem 9 166 Kč.
Takže všem co se zúčastnili patří velké díky a zase příště.

Rekord byl zdolán !!!

6. června 2011 v 17:54 | Růža |  Stalo se...
V sobotu 4.června na turnovském náměstí byl za hodinu zdolán rekord v počtu postavených stanů. Začínalo se stavět okolo čtvrté hodiny a stavění skončilo v pět hodin. Za tuto dobu se postavilo celkem 157 stanů.
Asi 40 stanů jsme zvládli postavit během chvíle a ostatní stany rychle příbývaly.
Zúčastnili se nejen členové našeho střediska, ale také veřejnost, což nám velmi pomohlo.
Rekord probíhal velmi napínavě. Chvílemi to vypadalo, že rekord nezdoláme, ale někteří z nás ještě dovezli dalších pár stanů a rekord jsme překonali. Počasí nám v tu dobu moc nepřálo, jelikož po nějaké době nám začalo pršet.
Ale to nás nezastavilo.
Průběh stavby na náměstí sledovali nejenom novináři, ale také komisař z pelhřimovské Agentury Dobrý den Robert Zauer.
Celá tato akce byla součástí oslav 95 let skautingu v Turnově. Turnovské středisko Štika bylo totiž založeno v roce 1916 tudíž jsme nejen rekordem oslavili 95 let od jeho založení.

Oslavy 95 let skautingu probíhaly už od pátku, kdy bylo na turnovském náměstí postaveno tee-pee a kolemjdoucí si mohli prohlédnout výstavu fotografií.
V sobotu se na skautském ostrově pořádalo herní odpoledne pro děti. Děti chodily po stanovištích, plnily úkoly, hrály hry a mohly si vyrobit i malé tee-pee. Hned co jsme se vrátili z náměstí proběhlo pár scének a konal se raut, na kterém proběhl slavnostní přípitek.
Vyvrcholením oslav byla Benátská plavba po Jizeře, na které děti s lampióny sledovaly ohňostroj z mostu nebo přímo z lodí, se kterými vypluli na Jizeru.

Oslavy se vydařily a každý z nás bude mít nezapomenutelné zážitky a vzpomínky na tyto dva dny.

Ten kdo se zúčastnil nebo ti, kteří nemohli dorazit se můžou těšit za 5 let na 100. výročí. :)

Prosím, zúčastněte se ankety a odpovězte, která část oslav se vám nejvíce líbila?!